Диакон: Господу помолимся. Покрый, владыко.
Иерей же, покадив покров, сиречь воздух, и покрывая обоя, глаголет: Покрый нас кровом крилу Твоею, отжени от нас всякаго врага и супостата, умири нашу жизнь, Господи, помилуй нас и мир Твой, и спаси душы наша, яко Благ и Человеколюбец.
Таже приемь священник кадильницу, кадит предложение, глаголя трижды: Благословен Бог наш, сице благоволивый, слава Тебе.
Диакон же на коемждо глаголет: Всегда, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
И покланяются благоговейно оба, трижды.
Таже диакон глаголет: О предложенных Честных Дарех Господу помолимся.
Священник же приемь кадильницу, глаголет молитву предложения: Боже, Боже наш, Небесный Хлеб, Пищу всему миру, Господа нашего и Бога Иисуса Христа пославый Спаса и Избавителя и Благодетеля, благословяща и освящающа нас, Сам благослови предложение сие и приими е в пренебесный Твой Жертвенник. Помяни, яко Благ и Человеколюбец, принесших и ихже ради принесоша, и нас неосуждены сохрани во священнодействии Божественных Твоих Тайн. Яко святися и прославися пречестное и великолепое Имя Твое, Отца, и Сына, и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
И по сем творит отпуст тамо, глаголя сице: Слава Тебе, Христе Боже, Упование наше, слава Тебе.
Диакон: Слава, И ныне. Господи, помилуй (трижды). Благослови.
Священник глаголет отпуст:
Аще убо есть неделя: Воскресый из мертвых:
Аще же ни: Христос, истинный Бог наш, молитвами Пречистыя Своея Матере, иже во святых отца нашего Иоанна, архиепископа Константинопольскаго, Златоустаго,
Аще же совершается Литургиа Василиа Великаго, глаголет: Василия Великаго, архиепископа Кесарии Каппадокийския,
и всех святых, помилует и спасет нас, яко Благ и Человеколюбец.
Диакон: Аминь.
По отпусте же кадит диакон святое предложение. Таже отходит, и кадит святую трапезу кругом крестовидно, глаголя в себе: Во гробе плотски, во аде же с душею яко Бог, в Раи же с разбойником, и на престоле был еси, Христе, со Отцем и Духом, вся исполняя, Неописанный.
Таже Псалом 50.
И покадив святилище же и храм весь, входит паки во святый олтарь, и покадив святую трапезу паки и священника, кадильницу убо отлагает на место свое, сам же приходит ко иерею. И ставше вкупе пред святою трапезою, покланяются трижды, в себе молящееся и глаголюще: Царю Небесный: Слава в Вышних Богу, и на земли мир, в человецех благоволение (дважды). Господи, устне мои отверзеши, и уста моя возвестят хвалу Твою.
Таже целуют, священник убо Святое Евангелие, диакон же святую трапезу. И посем подклонив диакон свою главу священнику, держя и орарь треми персты десныя руки, глаголет: Время сотворити Господеви, владыко, благослови.
Священник, знаменуя его, глаголет: Благословен Бог наш всегда, ныне и присно и во веки веков.
Таже диакон: Помолися о мне, владыко святый.
Священник: Да исправит Господь стопы твоя.
И паки диакон: Помяни мя, владыко святый.
Священник: Да помянет тя Господь Бог во Царствии Своем, всегда, ныне и присно и во веки веков.
Диакон же: Аминь.
И поклонився, исходит северными дверьми, понеже Царския двери до входа не отверзаются. И став на обычнем месте, прямо святых дверий, покланяется со благоговением трижды, глаголя в себе: Господи, устне мои отверзеши, и уста моя возвестят хвалу Твою.
И посем начинает глаголати: Благослови, владыко.
И начинает священник: Благословенно Царство:
Ведати подобает: аще без диакона служит иерей, в проскомидии диаконских слов, и на Литургии пред Евангелием, и на ответ его: Благослови, владыко, и Прободи, владыко, и Время сотворити, да не глаголет, точию ектении и чиновное предложение. Аще же собором служат священнии мнози, действо проскомидии един иерей токмо творит и глаголет изображенная: прочии служителе ничтоже проскомидии особно да глаголют.
|